User Data
I Agree
Our Terms of Use and Privacy Policy have changed. To continue use of this website, you must agree to the Terms of Use and Privacy Policy.
Folded: A HeartGold Nuzlocke

Folded: A HeartGold Nuzlocke

by Emilianite
This is a mostly lighthearted, peacefully paced, family friendly comic drawn in grayscale with occasional color panels. The storyline is inspired by the in-game events, but certain backstories/legends/characters will be interpreted differently from the official canon.

This comic is finished, and I don't visit here so often anymore, but if you're interested in what I do now you can check my og comic! https://icycopper.carrd.co/
Add to Favorites
Pages
256
Updates
Completed
Last Update
2 Years Ago
Fans
565
Readers
84

Folded: A HeartGold Nuzlocke

This is a mostly lighthearted, peacefully paced, family friendly comic drawn in grayscale with occasional color panels. The storyline is inspired by the in-game events, but certain backstories/legends/characters will be interpreted differently from the official canon.

This comic is finished, and I don't visit here so often anymore, but if you're interested in what I do now you can check my og comic! https://icycopper.carrd.co/

Authors

Recent Comments

Hmm...

If this is supposed to the "Red" fight, the plot skipped right over the other 8 Badges.
ZeroProStudio
July 12th, 2019
@Sora: I AGREE!
Missing badge?
Uh oh. Is that Badge missing in universe, or was it just an oversight due to the amazing work on everything else?
Guest
June 15th, 2019
Silver named all his Pokemon after berries. Someone pat this guy on the back please
Tepig16
June 11th, 2019
Marble no T_T
Tepig16
June 11th, 2019
How does Falkner cheat? Is it because of his Pidgeotto he has?
Haha that slobro
Hey!
Sky is also mai pidgeot's name in heartgold
@BRUH:Ai already completed dat firered
Imma chikorita fan
Awwwwwwwwwwwwww chikorita!I have one in mai
Heartgold non-nuzlocke run
I like chikorita more
You can always make another one but if you have other plans or are busy that is ok you made a amazing story that made me and a lot of others happy so hope you have fun with what ever you do because that is one of the most important thing
"TECHNOLOGY IS INCREDIBLE!"
nice touch
that one guy in every starter town always annoys me/cracks me up
@IconicAnemone:

Wow hope they were hours well spent!
Here's for the questions:

"How did you create Harry's team?"

It's a combination of the pokemon team of someone I know and the team I had in my other nuzlocke playthrough (in Red)

"What inspired you to make Silver and Lance like you did?"

Lance just kinda happened, so did Silver for that matter, but the difference is that I put some effort in developing Silver a little more because i love Silver and Lance just remained a joke pretty much

"What inspired you to have Em have a sis and have Pen in team rocket?"

This also just kinda happened, I had an idea of Em having a twin since the beginning but her role didn't exist until like the middle of the comic so i just tried to build the plot around the shit that i had already came up with earlier. i figured it'll be fun to have her be part of team rocket and be the only somewhat competent member of it, while the others were kinda just jokes along with Lance. Yeah, I didn't take scripting this comic very seriously but at least i had fun with it lol.

Thank you!! I really appreciate it!
Wow, did not expect to read that in one go.

I have some questions though.


How did you create Harry's team?

What inspired you to make Silver and Lance like you did?

What inspired you to have Em have a sis and have Pen in team rocket?


And that's it, thx.

But I have one more thing to say.

I bet I'll re-read this.

And that's a compliment.
Guest
March 16th, 2019
Prof Oak: You grand adventure is about to UNFOLD!! Ooops . . .
Guest
March 9th, 2019
FIRST!
Guest
January 28th, 2019
@Spuzz: send nudes
Jurmala
January 4th, 2019
*squeals* I love toto! I would of had a hard time with toto and cynda.
Mizuki (Guest)
December 11th, 2018
Kelpsy
He's right beside Silver actually, if Kelpsy is the Zubat he...Evolved!!!!